IQ Messenger

iq messenger logo
  • Mogelijkheid tot uitbreiding
  • Mails bij minder dringende alarmering 
  • Uitgebreide oproepbare event log
  • Support vanuit meerdere kanalen
  • Merkonafhankelijk
  • 1 App voor alle toepassingen
  • Behoud van huidige apparatuur 
  • Aanpasbaar aan de noden van de verzorgers

Het concept

We geloven in het geheel dat sterker is dan aparte systemen. Hierdoor zijn onze oplossingen gebaseerd op IQ Messenger, een merkonafhankelijke alarmserver die het mogelijk maakt om processen in te richten naar uw noden. Dit zorgt ervoor dat de bestaande systemen kunnen worden geïntegreerd en hiernaast kunnen ook nieuwe systemen worden toegevoegd. Deze gehele bundel werkt in één applicatie op de smartphone van de zorgverlener wat de technologie zeer gebruiksvriendelijk maakt.

Het systeem stelt gebruikers in staat de bewoner op te volgen, doch met respect voor de privacy. Indien afwijkingen op het ‘normale’ patroon worden vastgesteld, worden gebruikers telefonisch of via mail verwittigd. Zowel kritische als kleine incidenten kunnen in dit systeem opgenomen worden.

De installatie kan zonder technische ingrepen geplaatst worden in een bestaand gebouw of wooneenheid. Er komt geen boor of schroef aan te pas. Deze installaties worden als service aangeboden en betaald per maand.

Medisch gecertificeerd

IQ Messenger heeft reeds lang bewezen dat het een solide oplossing biedt, maar dit werd ook bekrachtigd door diverse ISO-certificaten en de Medical Class IIb certificatie. Dit is volgens de Europese MDR wetgeving ook noodzakelijk om alarmen te verwerken van medische toestellen. IQ Messenger is de enige alarmserver die hiermee voldoet aan de Europese regelgeving. Hierdoor is het mogelijk om meldingen te verwerken afkomstig van o.a. epilepsiesensoren, sondepompen, beademingshulp, infuuspompen, monitoren, wearables, insulinepompen, enz. Ook de totale omsloten logging draagt bij aan de zekerheid die u als zorginstelling krijgt. Elke stap in het proces wordt immers gedetailleerd gelogd. Van het genereren van een alarm, het uitsturen van een alarm, het afleveren op de toestellen, het bekijken, het antwoorden, enz. Ook wanneer bijvoorbeeld de verbinding wordt verbroken met een koppeling of toestel, wordt de gebruiker hiervan meteen verwittigd zodat niets aan het toeval wordt overgelaten.

Meer dan alleen zorg

Niet enkel dringende alarmmeldingen vanuit de zorg kunnen worden verwerkt. Ook andere processen kunnen worden geïntegreerd via IQ Messenger. Denk aan de facilitaire dienst die automatisch een melding krijgt als het verwarmingssysteem een melding geeft. Of een vooringestelde melding waarmee de zorg snel en makkelijk de poetsdient kan melden dat er iets opgekuist dient te worden, inclusief de locatie die automatisch wordt meegezonden. IQ Messenger doet meer dan enkel (dringende) zorgmeldingen verwerken. Ook naar het management toe zijn er duidelijke voordelen zoals de transparante logging en rapportage die een solide basis geeft voor gerichte capaciteitsplanning en opvolging.

Vrije hardware

Een belangrijk voordeel is de filosofie van IQ Messenger om “software only” aanbieder te zijn. IQ Messenger verkoopt enkel hun softwareplatform, en heeft voorzien in de volledige integratie van ruim 140 hardware fabrikanten, en breidt dit continu uit volgens de evoluties op de markt. IQ Messenger rekent op gespecialiseerde fabrikanten om hardware te voorzien, wat een immense vrijheid geeft aan zorginstellingen. Want waar men voorheen gebonden was aan de (beperkte) hardware set van de fabrikant van het oproepsysteem, kan men nu vrij kiezen en de meest gepaste hardware nemen in functie van de noden en prijzen. Men kan diverse systemen combineren, en zo een ideale omgeving uitbouwen. Alles blijft in één alarmsysteem, met één interface voor beheer en gebruik. Dit zorgt voor een laagdrempelig systeem dat gebruiksvriendelijk is voor het personeel. Kortom IQ Messenger maakt het mogelijk om dirigent te zijn van uw processen, dit door technologie in te zetten waar nodig met de best mogelijke hardware aanbieder.

Industriepark B 24/11
2220 Heist o/d Berg  

@ | info@deltacare.be
T | 015 25 11 27